Już we wrześniu europejscy przedsiębiorcy pracujący w branży turystyki medycznej, produkcji artykułów rolno-spożywczych („organic food”) bądź wyposażenia obiektów turystycznych, salonów kosmetycznych oraz SPA będą mogli zareklamować swoje usługi na kanadyjskim rynku. W dniach 23-25 września 2013 roku w Toronto odbędzie się Europe Now Lifestyle Expo 2013 – impreza wystawiennicza o międzynarodowym zasięgu. Jej celem jest promocja europejskich marek na rynku Północnej Ameryki, a sama Kanada jest jednym z pięciu wybranych przez Polskę rynków kluczowych dla rozwoju inwestycji i współpracy na lata 2013-2015.
Wybór Kanady jest w znaczącym stopniu związany z ratyfikacją umowy Free Trade Agreement pomiędzy Kanadą a Unią Europejską – Comprehensive Economic and Trade Agreement (CETA), czyli umowy o wolnym handlu. Według przewidywań ekspertów zniesienie cła w szybkim czasie zwiększy wymianę handlową między Unią Europejską a Kanadą aż o 20%.
Europe Now Lifestyle Expo 2013 – turystyka medyczna szansą dla polskiej gospodarki
Targi są rekomendowane przez polskie Ministerstwo Gospodarki, podkreślające, iż program promocji polskiej gospodarki daje naszym przedsiębiorcom wsparcie i ogromne możliwości rozwoju. Resort objął Kanadę specjalnym programem promocji o charakterze ogólnym. Udział polskich firm w targach jest objęty dotacją w ramach Programu PO IG. Zgodnie z jego zasadami biorący udział w wystawach mogą uzyskać dofinansowanie nawet 75% poniesionych kosztów takich jak materiały promocyjne, wynajęcie powierzchni na stoisko, przeloty lotnicze itp.
Jak twierdzą sami organizatorzy imprezy, Europe Now nie są jedynie targami, podczas których firmy mogą zareklamować swoje produkty bądź usługi. Przedsiębiorcy, którzy wezmą w nich udział, mogą również liczyć na pomoc w pozyskiwaniu kontaktów handlowych i zapoznanie się z wszystkimi możliwościami rozwoju podczas osobistych spotkań z ekspertami firmy Trade Network Canada (w ramach tzw. Prequalified Business Matchmaking). Każda europejska firma specjalizująca się w turystyce rehabilitacyjnej, biznesowej i medycznej może skorzystać z szansy nawiązania długoterminowych relacji na rynku globalnym. Podczas imprezy przedsiębiorcy wezmą udział w akcji promocyjnej swoich produktów i usług. Kampania obejmie region Ameryki Północnej (Kanadę i USA).
Udział w targach to także wielka szansa dla polskich klinik i szpitali. Prezentacja oferty podczas Europe Now umożliwi im przyciągnięcie uwagi osób zainteresowanych migracją w celach medycznych, co może przełożyć się na znaczący wzrost liczby zagranicznych pacjentów z obszaru Stanów Zjednoczonych i Kanady.
Źródło: europenow.ca, arr.gov.pl, mg.gov.pl